Sędziowie wyścigu po GP Bahrajnu dodatkowo ukarali Pastora Maldonado, który dzisiaj doprowadził do niebezpiecznej sytuacji podczas wyjeżdżania z alei serwisowej.
Wenezuelczyk włączając się do walki w pierwszym zakręcie toru nie ustąpił pierwszeństwa Estebanowi Gutierrezowi, który w efekcie kolizji efektownie przekoziołkował w powietrzu.Podczas wyścigu kierowca Lotusa otrzymał karę stop&go, ale po przekroczeniu mety został wezwany na dywanik sędziowski, aby usłyszeć kolejne „wyroki” w swojej sprawie.
Maldonado podczas GP Chin dodatkowo zostanie cofnięty o pięć pozycji na starcie wyścigu. Otrzymał także na swoją superlicencję pierwsze trzy punkty karne.
Kary punktowej za kolizję z Adrianem Sutilem nie uniknął także Jules Bianchi, który od sędziów za swoje zachowanie otrzymał 2 punkty.
Lista karnych punktów zgromadzonych przez kierowców F1 w sezonie 2014
Jules Bianchi - 4
Pastor Maldonado - 3
Valtteri Bottas - 2
Adrian Sutil - 2
Kevin Magnussen - 2
06.04.2014 19:51
0
Tak szybko kierowcy zbierają te punkty....... Jestem ciekawy kiedy jakiś kierowca będzie wykluczony
06.04.2014 19:52
0
Tylko nie pisać że to nos wybił Saubera w powietrze, bo to nie prawda.
06.04.2014 19:52
0
Myślę, że tym wypadkiem upadł mit bezpiecznych niskich nosów a pieniądze które wydała na to FIA lepiej było zainwestować w czujniki paliwa a poza tym to Maldonado jest zagrożeniem na torze dla siebie i innych kierowców, nikomu nic takiego się nie przytrafia tylko zawsze jemu.
06.04.2014 19:56
0
I bardzo dobrze ale przez chwilę powiało grozą nie chciałbym być na mniejscu Gutiereza w tej sytuacji
06.04.2014 19:57
0
@3 Co ma do tego nos? Gutierreza podbiło na kole Maldonado, nie na nosie. Komentatorzy się znowu "popisali".
06.04.2014 19:58
0
@RoyalFlesh F1 to jest najzupełniejsza prawda. Gdyby nosy były wyższe, to Maldonado staranowałby Gutierreza i prawdopodobnie obaj wylądowaliby poza torem. Tyle, że nie doszłoby do żadnego podbicia.
06.04.2014 19:59
0
Ale tu był kontakt mędzy kołami! Nosy nie mają nic do tego.
06.04.2014 20:02
0
@Desdemona na moje oko to najpierw podbiło Gutierreza na nosie, a dopiero później doszło do tego, że koło wybiło Saubera w ten, a nie inny sposób. Gdyby nie niski nos, to nie byłoby podbicia i Maldonado wywiózłby Gutierreza poza tor.
06.04.2014 20:03
0
@8 Mikołaj Soków widział to samo co ja, cytuję: "(polecam obejrzenie powtórek: uderzył lewym przednim kołem w prawe tylne i to podbiło Saubera – przednie skrzydło i lewa końcówka nosa nie są elementami strukturalnymi i prędzej by się połamały niż podbiły samochód)."
06.04.2014 20:03
0
Kiedy MAL odejdzie z F1 ? Niebezpieczne to sie juz robi ;)
06.04.2014 20:04
0
Oczywiście chodzi o Mikołaja Sokoła, nie ma edycji postów.
06.04.2014 20:05
0
Mogę się mylić ale ROS też już chyba ma jakieś punkty...
06.04.2014 20:08
0
ROS dostal tylko reprymende za zblokowanie wczoraj GRO.
06.04.2014 20:08
0
Powiem tyle WON z F1, póki nikogo jeszcze nie zabiłeś. :p
06.04.2014 20:11
0
podwozie bolidów jest prawie na samej ziemi a nowe nosy x centymetrów nad ziemią nawet jakby wjechał w tył Gutiereza to nos się rozsypie do zawieszenia a w tym miejscu przód bolidów jest już wysoko więc wbiłby się w tył bolidu przed
06.04.2014 20:16
0
Ricciardo za źle przykręcone koło przez zespół 10 miejsc, a Maldonado za kolizję dekady 5. To się nazywa uczciwe nakładanie kar w F1.
06.04.2014 20:17
0
A wszystko oczywiście przez nowe nosy. Powinny być dłuższe, wyższe i zakończone harpunem. Wtedy przy zderzeniu bolidy by się sczepiały na stałe i byłoby bezpieczniej!
06.04.2014 20:18
0
14. magic942 2014-04-06 20:08:41 zjedz snikersa
06.04.2014 20:19
0
Teraz przeciwnicy wprowadzenia punktów, chyba widzą że ten system jest jednak przydatny. Może ryzyko zdobycia kompletu punktów i wykluczenia z wyścigu podziała bardziej dyscyplinująco, ale z ostateczną oceną poczekajmy do końca sezonu.
06.04.2014 20:19
0
Dlaczego Maldonado dostał tylko 5 miejsc karnych, a Riciardo aż 10, mimo że to kierowca Lotusa doprowadził do wyraźnie bardziej niebezpiecznej sytuacji oraz mimo faktu, że to on jest częściej karany, niż Riciardo, a w przypadku Australijczyka niebezpieczny wyjazd z pit lane był winą zespołu, a nie kierowcy?
06.04.2014 20:23
0
@20 Bo Maldonado już wcześniej został ukarany przejściem z Williamsa do Lotusa.
06.04.2014 20:26
0
Ten pajac Jędrzejewski powinien zostać wywalony na zbity pysk za ten idiotyczny komentarz. Nos który można złamać podnośnikiem miałby wystrzelić bolid... Żałosny koleś...
06.04.2014 20:26
0
20. Michael Schumi 2014-04-06 20:19:54 bo dostał wcześniej karę STOP&GO dlatego... pewnie dostałby większą kare gdyby nie ta kara w trakcie wyścigu
06.04.2014 20:32
0
23. Michele RIC tez dostal stop&go inna sprawa, ze jej ie odbyl ;-)
06.04.2014 20:33
0
@23 Powinien dostać karę STOP&GO TO HELL. Pewnie jadą na tych samych drugach z Massą, bo ten jego wystrzał na starcie też był z piekła rodem. Przypomniała mi się 'rakieta z Wyborga'.
06.04.2014 20:33
0
A czy Riciardo w Malezji nie dostał też kary stop & go, ale mimo to jeszcze te 10 miejsc do następnego startu?
06.04.2014 20:34
0
Aa, sorry, nie widziałem wpisu @kempa007, gdy pisałem wpis @26
06.04.2014 20:40
0
Jestescie naprawde zalosni. Maldonado nic zlego nie robil. Moze troche przesadzal. Guiteraz tez musial troche zachowac ostroznosc. To zwykly incydent wyscigowy. Schumi w 1994 roku tez tak zamknal Hillowi i nie bylo wowczas zadnego uakarania. Te wszystkie kary, punkty karne smiechu warte. przez nich F1 zostaje coraz nudnym sportem i nawet kierowcow nazywaja taksowkarzami. Maldonado jest dobrym kierowca i moze zostac nawet Mistrzem gdyby mial dobry samochod. przeciez on nawet wygral wyscig. Sa wielu kierowcow mimo wielu lat spedzenia w F1 nie zdolal wysgac any jednego wyscigu. Niestety musze powiedziec wsrod was jest wielu osob ktorzy nie rozumie co to jest wyscig samochodowy i F!
06.04.2014 20:45
0
@28 Doda - Dla ciebie F1 to jest skrzyżowanie w Bombaju. Jak ktoś jeździ jak Steve Wonder, to trzeba go publicznie potępić. Taka jest fundamentalna zasada internetu.
06.04.2014 20:45
0
@28 Niestety Maldonado jest najbardziej karanym kierowcą od czasu, kiedy tu przyszedł. Poza tym jego słowa krytyki pod adresem Willamsa po kwalifikacjach w USA 2013 jednoznacznie świadczą o jego zachowaniu. Niszczył sobie i zespołowi wiele szans na punkty, np. w 2012. Jednak dalej jest karany i popełnia błędy.
06.04.2014 20:45
0
@dody powtarzasz się, Twój post jest niemal kopią tego, co napisałeś w poście dotyczącym wyścigu, nie stać Cię napisać coś innego? I nie obrażaj innych, tylko dlatego że mają inne zdanie, bo to jest żałosne.
06.04.2014 20:46
0
24. kempa007 2014-04-06 20:32:39 sorry to nie wiedziałem o tym stop&go bo oglądałem tylko pierwszą połowę wyścigu w Malezji
06.04.2014 20:52
0
Wyścigu nie widziałem, ale obejrzałem wypadek w necie. Owszem, beczka Gutierreza widowiskowa, ale tak naprawdę to o co kaman? GUT nie zostawił MAL miejsca w zakręcie i MAL go stuknął w tył od boku. Incydent wyścigowy, jakich każdy z nas widział zylion. No, stop&go jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale cofnięcie w następnym wyścigu? Za co? Nie rozumiem.
06.04.2014 20:58
0
@33 nie zostawił mu miejsca,dobre, uśmiałem się :) MAl nie zachował ostrożności, koles nie uczy sie na błędach wiec jest wyjątkowo upośledzony .
06.04.2014 21:05
0
Ale dzwon był..... " przepiękny " :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się